بازی های رایانه ای AA77 هنوز ما تصویر رونالدینیو، اسطوره ی فوتبال جهان که در حال قیچی برگردون زدن بر روی کاور بازی FIFA Street بود را از یاد نبرده ایم. مطمئناً اگر از دوستداران فوتبال و البته این سری باشید، این عنوان جذاب و سرگرم کننده که در سال 2005 بر روی PS2 و XBOX انتشار یافت را فراموش نکرده اید. عنوانی که از همان ابتدا طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب کرد و همین امر باعث شد تا EA قصد به ادامه ی ساخت آن کند و طولی نکشید که دومین نسخه از آن با نام FIFA Street 2 روانه ی بازارهای جهانی شد. اینبار EA سعی داشت این سری را گسترده تر سازد و به همین دلیل به پلتفورم های آن NDS و PSP و نسخه ی موبایل را اضافه نمود. طرفداران این سری با انتشار دومین نسخه ی آن بیش از پیش شدند، اما EA از ساخت نسخه ی سوم آن تا دو سال آینده یعنی سال 2008 خودداری نمود و علت آنکه سومین نسخه از سری FIFA Street در سال 2007 منتشر نشد را مشکلات مالی کمپانی اعلام نمود. سپس در سال 2008 بود که بار دیگر با یک فوتبال خیابانی مهیج رو به رو بودیم که این عنوان هم با نام FIFA Street 3 انتشار یافت. FIFA Street 3 اولین عنوان از این سری جذاب بود که برای نسل حاضر و بر روی PS3، X360 و NDS منتشر شد. EA بار دیگر نیز قصد داشت طرفداران این سری را بیشتر کند و به همین منظور دمویی از آنرا در XBL و PS Store قرار داد تا کاربران با آن آشنا شوند. این سری همیشه مورد توجه دوستداران فوتبال بوده است، اما هیچگاه عناوین آن از سوی سایتها، مجلات و منتقدین نتوانستند امتیاز قابل قبولی را کسب کنند و همین مهم باعث ناراحتی طرفداران این سری درطول این چند سال گردیده است. پس از عرضه ی FIFA Street 3 کمپانی EA تا چند سالی از ساخت ادامه ی آن دست کشید، تا اینکه در نمایشگاه GamesCom 2011 نسخه ی جدیدی از آنرا رونمایی کرد. در این نسخه که با نام FIFA Street منتشر خواهد شد، گویا تغییر و تحولات بسیاری بوجود آمده و EA قاصد است تا کم کاری های این چند سال خود را در رابطه با این سری جبران نماید. این عنوان قرار است در تاریخ 13 مارس سال جاری بر روی کنسول های PS3 و X360 انتشار یابد. حال سایت بازی سنتر مفتخر است تا شما را با پیش نمایش این عنوان همراهی کند. پس تا آخر این پیش نمایش با ما باشید.
به گفته ی گری پترسون (کارگردان خلاق و با تجربه ی عنوان FIFA Street) در گیم پلی بازی نسبت دیگر عناوین گذشته ی این سری تغییرات محسوسی پدید آمده و EA تمام توان خود را برای هرچه بهتر ساختن آن بکار گرفته است. موتور این عنوان همان موتوری است که در ساخت FIFA 12 بکار گرفته شد، یعنی Impact Engine. همچنین ( Sid Misraتهیه کننده ی بازی) در این باره گفته است: اینبار با یک تجربه ی فوق العاده و متفاوت از فوتبال خیابانی رو به رو خواهید بود. مهمترین تغییری که در این بازی بیش از همه قابل رؤیت است، سیستم دریبلینگ بازیکنان می باشد که به طو کلی تغییر پیدا کرده است. دیگر از ضربات قدرتی محکم که 100 درصد گل می شد و دریبل های فضایی که حالت فانتزی بسیاری را به بازی می بخشید، خبری نیست. اینبار دریبل ها بیشتر تاکتیکی شده اند و انجام آنها در بازی بستگی به خلاقیت خود بازیکن و تجربه ی آن در انجام عناوین فوتبال خیابانی دارد. البته این بدین معنا نیست که FIFA Street رنگ و بوی سری FIFA را به خود گرفته، اما به گفته ی عوامل ساخت این عنوان، FIFA Street جدید، نسبت به دیگر بازی های این سری بسیار واقع گرایانه تر شده و کمی از حالت فانتزی و تخیلی خود خارج شده است. دریبل های بازی بسیار متنوع اند و هر کدام از آنها برای موقعیت خاص بازیکن در مقابل مدافعین تیم حریف ساخته شده اند. اینبار شاهد سیستم دیگری به نام Wall Play (بازی دیواری) در گیم پلی بازی می باشیم که بسیار جذاب و کار آمد است و بی شک مهمترین کاربرد را در گیم پلی بازی دارد. با استفاده از این سیستم هوشمند، شما قادرید با شلیک توپ به دیوار، بازیکن حریف را جای بگزارید و موجب تحقیر شدن آن و بالا رفتن صدای تماشاچیان خیابانی مسابقه ی پرهیاهوی خود شوید. البته کاربردهای Wall Play به همینجا ختم نمی شود. در یکی از تریلرهای بازی دیدیم در مواقعی که بازیکن میان چند تن از مدافعان حریف گیر می افتد، می تواند توپ را به دیوار بچسباند و خود نیز نزدیک دیوار شود و با صدا زدن هم تیمی های خود، موقعیت خود را از این شرایط نجات دهد. گاهی اوقات قادرید با بهره گیری از این سیستم، دروازه بان را هم جای بگزارید و به راحتی به وی گل بزنید. دیگر تغییری که در گیم پلی بازی اعمال شده است، سیستم دفاع کردن می باشد که به نحوهای گوناگونی انجام می پذیرد. بازیباز در این قسمت از بازی بستگی به تعداد بازیکنان می تواند دفاع متفاوتی را انجام دهد. مثلاً اگر شما پنج به پنج با تیمی مسابقه دهید، قادرید تا چیدمان بازیکنان در زمین را به نحوی انجام دهید که کاملاً دفاعی و سرسخت بازی کنند و بازیکنان تنها در ضد حملات، که ناشی از لو دادن توپ توسط بازیکن حریف است، به گل برسند. در این صورت کار بازیکنان حریف بسیار مشکل تر از قبل می شود. به طور کلی می توان در رابطه با گیم پلی بازی اظهار امیدواری نمود و می توان ادعا کرد که اینبار EA تغییر و تحولات بسیاری را در این سری ایجاد کرده و قصد دارد سری FIFA Street را وارد مسیری تازه از دنیای بازی های رایانه ای و سبک Soccer کند. این امید وجود دارد که FIFA Street جدید، اینبار از سوی سایتها و مجلات و منتقدین بتواند امتیازات قابل قبولی را کسب نماید.
در این قسمت از پیش نمایش قصد داریم تا به خصوصیات بازیکنان، حرکات نمایشی آنها درون زمین، مناطق بازی و برخی موارد گرافیکی FIFA Street بپردازیم. چهره ی بازیکنان با کمی تغییر، شبیه چهره ی آنها در سری عناوین FIFA ساخته شده اند. در عناوین قبلی این سری، EA قصد داشت با ساختن چهره ای فانتزی برای بازیکنان، خیابانی بودن بازی را ملموس تر کند، اما اینبار این سیاست را بکار نگرفت و چهره ی آنان را طبیعی و تقریباً همانند چهره ی آنها در عناوین FIFA ساخت. نکته ی دیگر در مود لباس بازیکنان است. لباس آنها در مسابقات به دو نوع رسمی و غیر رسمی دیده می شود. لباس رسمی تیم آنها، هنگامی به چشم می خورد که مسابقه ی بین دو تیم، دارای تماشاچی، عکاس، فیلمبردار و ... باشد. این نوع مسابقات معمولاً از شور و هیجان خاصی برخوردار است و البته نوع خیابانی بودن آنها اصلاً حس نمی شود. لباس غیر رسمی آنها در مسابقات خیابانی مشاهده می شود که معمولاً بازیکنان در بازی هایی که درون زمین هایی به غیر از زمین فوتسال انجام می گردد، از آنان استفاده می کنند. البته رنگ این لباس ها همانند رنگ لباس رسمی آنهاست، اما دیگر جلو و پشت آنها خبری از شماره و نام بازیکن و آرم تبلیغاتی باشگاه نیست. دیگر ویژگی که برای بازیکنان آزاد گذاشته است، انجام حرکات نمایش درون زمین و البته وقت کشی است. بازیکنان تیمی که جلو هستند، می توانند نزدیک دروازه ی خود با یکدیگر حرکات نمایشی از قبیل روپایی زدن و بازی هوایی را انجام دهند. همچنین گاهاً این اعمال می توانند شامل حرکات فردی زیبایی باشند که در نهایت به یک حمله و سرانجام یک گل تماشایی ختم می شود.
دیگر ویژگی FIFA Street تفاوت در نوع مسابقات است که از مسابقات دو به دو گرفته و تا پنج به پنج در آن دیده می شود. مسابقات دو به دو میان دو بازیکن از دو تیم مختلف اتفاق می افتد که از مهمترین آنها می توان به جدال کریستیانو رونالدو و لیونل مسی اشاره داشت. این نوع مسابقات در زمین هایی برگزار می شود که دروازه ی آنها کوچک ( گل کوچک ) است که مطمئناً این نوع از فوتبال را تا به حال بسیاری از ما در خیابان ها محله ی خود تجربه کرده ایم. مسابقات پنج به پنج نیز می تواند بین دو تیم باشگاهی و یا دو تیم ملی اتفاق بیفتد. در این نوع از مسابقات FIFA Street، کاربر تنها حق انتخاب پنج بازیکن را دارد و باید آنها را طوری برگزیند که هم حمله ی خوب و هم دفاع خوبی داشته باشد. این نوع از مسابقات هم در زمین هایی روی می دهد که دروازه های کوچکتری نسبت به دروازه های زمین بزرگ دارند. به طور کلی مسابقات بازی از جذابیت و شور و هیجان خاصی برخوردار است و مسابقات متنوعی برای هر نوع سلیقه ای در عنوان FIFA Street دیده می شود. 35 زمین مختلف در این عنوان وجود دارد که شامل زمین های رسمی فوتسال، زمین های خیابانی و پارک ها و حتی زمین های خاکی می شود. بازی در این نوع زمین ها بستگی به نوع بازیکن دارد و البته باید در نظر داشت که انجام بازی در هر نوع از آنها با دیگری فرق دارد. لیگ های برتر و معروف دنیا همانند Ligue 1 فرانسه، Bundesliga آلمان، La Liga اسپانیا، Premier League انگلستان و Serie A ایتالیا در این عنوان دیده می شوند. همچنین برخی تیم های ملی نیز مانند تیم ملی آلمان، فرانسه، انگلستان، برزیل، آرژانتین و بیش از 50 تیم ملی دیگر در این عنوان دیده می شوند که کاربر در مسابقات مختلف می تواند آنها را برگزیند و به مسابقه بپردازد.
سبک Tactical Shooter جزو آن دسته از سبکهایی است که همیشه به دلیل پیچیدگیهای خود، مخاطب خاصی داشت. این نوع بازیها بر خلاف شوترهای معمولی، بیشتر نیاز به برنامه ریزی داشتند، تا سرعت عمل در هدف گیری و تیر اندازی. شاید سال 1998 را بتوان سالی نامید که شوترهای تاکتیکی، سری میان سرها پیدا کردند و تنه ای به امپراتوری id، کارمک و شوترهایش زده باشند که آن موقع حرف اول و آخر را در این صنعت میزدند. عرضه بازیهایی نظیر Delta Force، Rainbow Six و SWAT2، باعث شد تا زیر شاخه ای تازه برای سبک شوتر (چه اول شخص و چه سوم شخص) پدید آمد.
Future Soldierدر آینده ای نزدیک به وقوع خواهد پیوست. زمانی که روسیه در گیر و دار جنگ در منطقه است. یک گروه افراطی وطن پرست، کنترل روسیه را در دست گرفتهاند و قصد تجاوز به کشورهای همسایه را دارند. تیم 4 نفره Ghost، متشکل از نیروی های برجسته ارتش ایالات متحده، ابتدا با انجام عملیاتهای متعدد در جای جای دنیا، از بولیوی، نیجریه و کشورهای افریقایی گرفته تا پاکستان و سیبری، سعی در شناسایی و متوقف کردن قاچاقچیان مواد و اسلحه دارند. ولی هرچه بیشتر به این گروه ها نفوذ میکنند، متوجه میشوند که کار این گروه بیشتر از قاچاق مواد و اسلحه است وآنها با یک بحران فرا منطقه ای مواجه هستند که با اتفاقات روسیه و منطقه ارتباط مستقیم دارد. اینجاست که تیم 4 نفره Ghost برای مقابله با این گروه و جلوگیری از شکل گیری یک امپراتوری جماهیر شوروی دیگر، درگیر این جنگ میشود.
همان طور که گفته شد، اضافه شدن سرعت به بخش شوتر، باعث هیجان انگیزتر شدن این بخش میشود. ولی این به معنی کم توجهی به بخش تاکتیکال بازی نیست. Red Storm برای هر چه بهتر پیاده کردن تاکتیک پذیری در بازی، از افسران عالی رتبه ارتش و نیروی دریایی ایالات متحده مشاوره گرفته است. یکی از موضوعات مطرح شده این بود که تکنولوژی چه کمکی به سربازان آینده میکند و چگونه باعث میشود میدان نبرد، بیشتر شبیه به یک نقشه استراتژیکی شود. نتیجهگیریهایی که از این مشاورات بدست آمد، منجر به اضافه شدن سه مبحث به بخش تاکتیکال Future Soldier شد. نخست، سیستم Camouflage (استتار)؛ این قابلیت مانع دیده شدن شما توسط دشمنان میشود. وقتی دیده نشوید، به طرفتان شلیک هم نخواهد شد. نحوه کار لباسهای مخصوص بدین گونه است که دوربینها و فرستندههای کوچکی که در لباس شما وجود دارد، تصویری از پشت سر شما ضبط و در جلوی شما نمایش میدهند که این باعث میشود تشخیص شما برای طرف مقابل سخت شود. البته این بدین معنی نیست که شما کاملا نامرئی خواهید شد. شما هنوز هم ممکن است دیده شوید. اگر سریع حرکت کنید، لباستان نمیتواند به سرعت تصاویر را رندر کند، در نتیجه تصویر دچار اختلال شده و دشمن شما را شناسایی میکند. پس باید در این حالت مراقب حرکات خود بوده و به آرامی حرکت کنید.
در راستای سیاست جدید Ubisoft در قبال مجموعه بازیهای Tom Clancy، استفاده از کینکت نیز به عنوان یک وسیله جانبی به Future Soldier اضافه شده است و این امر در E3 سال گذشته با بخشی به نام Gunsmith به نمایش گذاشته شد. Gunsmith قابلیتی است که در آن به کمک دوربین حرکتی XBOX360، میتوانید به Customize کردن اسلحههای بازی بپردازید. بدین صورت که با حرکت دادن دستهای خود، اسلحه را به گردش در میآورید و انواع مختلف اضافه شوندهها را به آن اضافه یا از آن کم میکنید. تمامی بخشهای سلاح ها، قابلیت شخصیسازی خواهند داشت. طبق گفته سازندگان، بازی شامل 52 اسلحه میشود که هر اسلحه تقریبا دارای 10 سری اضافه شونده خواهد بود که هر سری 49 اضافه شونده متفاوت در خود دارد! نتیجه کار باور نکردنی است! در پایان این بخش نیز به امتحان کردن اسلحه شخصی سازی شده خود در میدان تیر خواهید پرداخت. نکته جالب در مورد این بخش این است که شما تمام این کارها را با استفاده از قابلیت Voice Recognition کینکت نیز میتوانید انجام دهید (البته به جز قسمت تیر اندازی!). البته در نمایشی که در E3 از این قابلیت مهیج به نمایش درآمد، مشکلات تاخیر، به خصوص در بخش تیراندازی به چشم میخورد که امید است تا زمان انتشار این مشکلات بر طرف شود. خوشبختانه، بخش Gunsmith تنها بخشی است که کینکت در آن دخالت خواهد داشت! این نکته را هم باید ذکر کرد که تمام کارهایی که در بخش Gunsmith با کینکت انجام میدهید، با کنترلر معمولی نیز قادر به انجام آن خواهید بود.
یکی از قسمتهای جالب و قابل تحسین Future Soldier، قابلیت Co-op چهار نفره است. هر یک از بازیکنان، کنترل یکی از اعضای گروه را بر عهده خواهد گرفت و با استفاده از قابلیتهای ارتباطی منحصر به فردی که Future Soldier در اختیار شما میگذارد، به انجام بازی خواهید پرداخت. به گفته سازندگان، تمامی مراحل کمپین، قابلیت بازی کردن چهار نفره را، چه از طریق System Link و چه از طریق شبکه، خواهند داشت. پس منتظر یکی از متفاوتترین Co-op های این نسل باشید. بازی علاوه بر بخش تک نفره، شامل یک بخش چندنفره رقابتی جذاب نیز هست. Tommy Jacob مدیر تولید بازی، طی مصاحبههای اخیرش اطلاعات تقریبا جامعی از بخش چند نفره ارائه داد. سیستم مبازات مهمترین بخش یک بازی شوتر است و اهمیت به آن نیز جزو اولین کارها است. کاورگیری نیز، یکی از کلیدیترین جنبههای مبارزه است. وقتی گلولهها در حال شلیک هستند، یک کاور مطمئن بهترین دوست شماست. در قدم بعدی، اطلاعات نقش بسیار مهمی در این بخش خواهد داشت. اطلاعات یک مکانیزم جدید و متفاوت است که به بازیکنان اجازه میدهد علاوه بر درگیری، نقش پشتیبانی را هم ایفا کنند. تمامی جنبههای مربوط به این بخش، قابل دسترس از Cross-Com است. بدین صورت که اطلاعات حیاتی و ارزشمندی که جمعآوری میکنید در گوشه تصویر به شما نمایش داده میشود. اطلاعات چه در بخش تکنفره و چه در بخش چندنفره، بیش از آن چیزی که فکر میکنید مفید واقع خواهد شد. برای مثال، هک کردن، یکی از بهترین راههای رسیدن به اطلاعات محل قرارگیری افراد گروه مقابل است. با ابزار و وسایل خاصی که دارید، میتوانید افراد گروه مقابل را بیهوش کنید و دستگاههای همراه آن ها را که حاوی اطلاعات ارزشمندی هستند، هک کنید. حدود 40 نوع وسیله مختلف برای دستیابی به اطلاعات حریف در بازی وجود خواهد داشت. وجود بخش اطلاعات، منجر میشود که حتی بازیکنان تازه وارد به یک مپ جدید، نگرانی از بابت ناآشنایی با آن مپ نداشته باشند. نکته بعدی، کار گروهی است. کار گروهی، برتری و کلید موفقیت هر گروه است. ریشه گیم پلی سری Ghost Recon همین کار گروهی است. با تکیه بر این سه نکته کلیدی، حتی یک نفر به تنهایی با دستیابی به اطلاعات شما، میتواند یک گروه 4 نفره که این موارد را رعایت نکند، به راحتی از پا در آورد.
بعد از 5 سال انتظار، بالاخره یک عنوان جدید از سری بازیهای محبوب Ghost Recon راه خود را به نمایشگرهای ما باز خواهد کرد. با قولهایی که Ubisoft در مورد اهمیت دادن به هر دو بخش شوتر و تاکتیکال بازی داده، امید میرود Future Soldier، بازگشتی پرفروق را برای این سری بازی رقم بزند. بیشترین نگرانی از بابت سیستم استتار بازی است که امیدواریم بازی را بیش از حد آسان نکند و هم چنان همانند عنوانهای گذشته، شاهد یک Ghost Recon تاکتیکی باشیم، نه یک عنوان خطی و متمرکز بر بخش شوتر. همان طور که احتمالا در جریان هستید، چندی پیش Ubisoft در ادامه جریان حمایتهای بی دریغ و خالصانه خود از قشر Future Soldier ،(!)PC Gamer را برای این پلتفورم با Ghost Recon: Online جایگزین کرد. ولی بعدا خبر داد که پورت نسخه PC هم در دستور کار آن ها قرار دارد. پس عاشقان سبک تاکتیکال شوتر، اگر از شوترهای تکراری این چند وقت خسته شدهاید، آماده پذیرایی از اشباح در ماه May باشید. یکی دیگر از بازی های جدید Capcom عنوان Street Fighter X Tekken است که مبارزان Tekken و Street Fighter را رو در روی یکدیگر قرار می دهد. سیستم مبارزه های این عنوان بسیار خوب از کار درآمده و در کنار این موضوع، المان های جدیدی در این بازی به سبک مبارزه ای معرفی شده اند. تغییراتی که در این بازی مشاهده می کنید، آنقدر خوب هستند که طرفداران سبک بازی های مبارزه ای به شدت از آن استقبال کنند. این بازی برای شخصیت هایی که در آن مشاهده می کنید، قابلیت های متعددی را در نظر گرفته که باعث شده بازی حس رقابتی بیشتری داشته باشد. هر یک از شخصیت های بازی دارای 3 جایگاه مختلف هستند که باعث می شوند در هنگام اجرای فنون مختلف از قدرت بیشتری استفاده کنید و حرکات سریعتری را اجرا کنید. ضربه ها با استفاده از این قابلیت ها بسیار تأثیرگذارتر هستند و یک گیم پلی هیجان انگیزتر را به وجود آورده اند. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که این قابلیت ها در 2 بخش دفاعی و حمله ای قابل اجرا هستند. البته این قدرت ها در زمانی قابل استفاده هستند که بازیکنان به اندازه کافی به حریف ضربه زده باشند. این قدرت ها را می توان یکی از المان های استراتژیک بازی دانست که باید از آن ها در جاهای مناسب و لحظه درست استفاده کرد. شاید بتوان این موضوع را با بخش چندنفره بازی هایی مانند Call of Duty و Battlefield مقایسه کرد. این موضوع یک استراتژی جدید برای بازی های مبارزه ای به وجود آورده است. یک قابلیت تازه در این بازی وجود دارد که Assist Games نامیده می شود و بازی را بسیار هیجان انگیز کرده است. Assist Games باعث می شود که بازیکنان بتوانند در مواقع حساس یک عقب نشینی استراتژیک داشته باشند. این قابلیت، برخی از ضربه ها را به صورت خودکار دفع می کند، اما استفاده از این قدرت نیز باعث می شود که میزانی از قدرت ویژه شما کم شود. این المان جدید باعث شده که در برخی قسمت ها شخصیت بازی چند حرکت خودکار نیز اجرا کند و همچنین بازیکنان تازه کار این سری از بازی ها بتوانند فرصت بیشتری برای قدرت نمایی در محیط های آنلاین و بازی با افراد باتجربه تر داشته باشند. از دیگر قسمت های جدید بازی، می توان به مد جدیدی اشاره کرد که Pandora نام دارد که به احتمال زیاد بسیاری از بازیکنان این عنوان، آن را تجربه خواهند کرد. سیستم Pandora یک Hail Mary Type Mode است که بازیکنان می توانند در زمانی که سلامتی بازیکن حریف در سطح زرد قرار دارد، از آن استفاده کنند. با استفاده از این مد می توانید ضربه بسیار قوی ای به دشمن وارد کنید و او را به یکباره شکست دهید. البته باید به این موضوع اشاره کرد که در این قسمت تنها 10 ثانیه برای شکست دادن حریف زمان دارید. در غیر این صورت، باید مبارزه را از اول شروع کنید. Pandora Mode یکی از قسمت های هیجان انگیز SXT به حساب می آید و این امکان را به وجود می آورد که بازیکنان طعم شکست یا پیروزی در لحظه آخر را بچشند. در نمایش های مختلف، بازیکنانی که این قسمت را تجربه کرده بودند، به این موضوع اشاره کردند که این قسمت برای بازیکنان حرفه ای بسیار هیجان انگیز و چالش برانگیز خواهد بود و عمق بیشتری به مبارزات بخشیده است. شاید بخش گیم پلی در خیلی از بازی های موجود در بازار تغییر کرده باشد، اما Street Fighter X Tekken هنوز یکی از بهترین و سریعترین بازهای مبارزه ای است که می توانید آن را تا مدتی دیگر تجربه کنید. اکشن بازی بسیار لذت بخش و دوست داشتنی است و این همان چیزی است که همه از این عنوان انتظار دارند. حرکات جدید و فوق العاده ای که در این بازی انجام می دهید، بسیار هیجان انگیز هستند و باعث شده اند که این عنوان به یکی از بازی های خوب Capcom تبدیل شود.
به تازگی ویدیوی جدیدی در یوتیوب پخش شده است که ویژگی های جدیدی از Grand Theft Auto V را نشان می دهد این ویدیو توسط GTAV Network فرستاده شده است
به نظر می رسد که GTA V شامل ویژگی ها زیر خواهد بود.
محیط های بازی :
GTA V اولین بازی جهان ازادی خواهد بود که ویژگی های یک محیط واقعی از جمله باد ، گرد و غبار ، مه دود ، ییلاق کوهستانی و مواردی بیشتر را دارا می باشد.
حیوانات خانگی و وحشی :
در صحنه اول تریلر رسمی GTA V یک سگ قابل مشاهده است احتمالا حیوانات بیشتر هم در بازی وجود دارد و همچنین گزینه ای برای نگه داشتن حیوانات خانگی هم به نظر می رسد که در دسترس باشد.
اتومبیل های قابل تغییر :
بازکنان می توانند سقف اتومبیل ها را باز و یا بسته کنند.
ورزشگا ه :
مجموعه های ورزشی در بازی وجود دارد . کار کردن و تغییر هیکل بازیکن به نظر می رسد که یکی از قابلیت های جدید بازی باشد
بهبود هوش مصنوعی :
هوش مصنوعی تا حد زیادی بهبود یافته است . NPC های بازی می توانند در سالن های ورزشی تمرین کنند . مواد مخدر خرید و فروش کنند ، در مزارع کار کنند ، در چادر هایی که زیر پل ها بنا شده اقامت کنند و خیلی موارد بیشتر. آخرین مطالب ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آرشيو وبلاگ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() نويسندگان موضوعات ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() پيوندها ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
|||
![]() |